ورود |عضويت
پنج شنبه 06 اردیبهشت ماه 1403
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1396/07/18

جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان


به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مبارکه ،جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان در محل فرمانداری در تاریخ 16/7/96 برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مبارکه ،جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان در محل فرمانداری در تاریخ 16/7/96 برگزار گردید.

جواد سلطانی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان با اشاره به میزان بارندگی در سال آبی وکاهش میزان آب پشت سد ومنابع آبی زیرزمینی ، بر لزوم برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح در بهره‌برداری از آب در این شهرستان افزود: حفظ ذخائر آبی در شهرستان مبارکه باید به صورتی باشد تا به سفره‌های آب زیر زمینی خسارت وارد نشود و نیز با تامین آب مورد نیاز در تمامی بخشها رضایت بهره‌برداران از منابع آبی ایجاد شود.

سرپرست فرمانداری ضمن اشاره به راهکارهای احیای منابع آب زیرزمینی خاطرنشان کرد: اصلاح و تعدیل پروانه‌های مجاز برداشت آب نسبت به اراضی و شرایط منطقه میتواند در احیای منابع آب زیرزمینی موثر باشد.

وی با اشاره به وضعیت منابع آبی و لزوم صیانت همگانی از سفره های آب زیرزمینی اظهار داشت: اولویت اصلی و نخست نشست های شورای حفاظت بایستی تعیین و تکلیف چاه های غیر مجاز حفر شده در محدوده شهرستان و همچنین اضافه برداشت از چاه های دارای پروانه بهره برداری جهت مدیریت و استفاده صحیح از منابع ارزشمند آبی باشد

سلطانی با تاکید بر اینکه مدیریت و ترویج فرهنگ استفاده مطلوب و صحیح از این عطیه الهی مختص یک دستگاه نیست افزود: در شرایطی که تقریباً در همه جای کشور با بحران کم آبی مواجه هستیم همه دستگاههای اداری و اجرایی شهرستان جهت حفاظت از منابع حیاتی باید بسیج شوند.

سرپرست فرمانداری  از آب به عنوان یکی از شاخص های مهم و زیرساخت در امر توسعه اقتصادی و کشاورزی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال مزین شده نام برد و بر صرفه جویی آن با استفاده از شیوه های نوین کشاورزی تاکید نمود.

رئیس شورای حفاظت از منابع شهرستان بر نصب کنتورهای الکترومغناطیس بر روی چاه های مجاز شهرستان تاکید کرد وگفت: از ۷۰کنتور سهمیه شهرستان ۵۴ کنتور الکترومغناطیس به صوررت رایگان بر روی چاه های مجاز حریمی نصب شده است که این کنتورها قابلیت ارسال میزان مصرف منابع آبی را به صورت آنلاین دارد وامیدواریم با نصب بر روی همه چاهها از مصرف بی رویه منابع آبی جلوگیری کنیم.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
  كاربران بر خط
عضويت عضويت:
Latest New User آخرين:
New Today ورودي امروز: 0
New Yesterday ورودي ديروز: 0
Overall Users در مجموع : 505

كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 142
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 142

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 3453240
Visitors بازديد هاي امروز: 1273
Visitors بازديد هاي ديروز: 2413

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/06 پرتال مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا